om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

torsdag 14 april 2011

vad händer



Ja vad är det som händer...jag blir så sen in här på bloggen:)
Jag som alltid annars sover klockan tio. Hihi.

Vilken kul avslutning jag fick på en låång dag !!
När jag och min arbetskamrat kommer till frisörskolan för vår utbildning stiger det in två checka " tjejer "
De ser mig inte först så jag får göra mig synlig för dem.
Men heeej säger jag glatt. De tittar på mig som om de tänker och vem är du.
Sekunden efter lyser den ena upp men den andra ser lika frågande ut.
Det var mina gamla chefer sedan jag gjorde min frisörpraktik :) för 19 år sedan.
Strax där efter lyser nästa upp. De har nu båda sett och kommit på vem jag är.
Snacka om kärt återseende :)
De var verkligen fantastiska handledare!!
De får var sin bamsekram.

När vi sedan sitter där och diskuterar dagens elever på våra salonger konstaterar vi alla att de är lite lata, kan inte städa och så vidare. Så som tonåringar är lite idag...
Då säger jag : På min tid då jag var elev då tordes man inte ens sitta ner. Man visade respekt för handledaren och man städade och plockade hela tiden.
Samtidigt kommer jag ju på att : Just det,ni sitter ju här.
Jag var ju tvungen att fråga om jag verkligen gjorde allt jag sa att jag gjorde...:) Hihi
Och gissa ... det sa de att jag gjorde. Jag var en dukitg elev :):)

Men visst blev det lite roligt.
Jaja, det var verkligen roligt att se dem igen.
Sov gott och dröm sött <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad