om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

torsdag 14 april 2011

såå kallt och sen såå varmt



Så här såg det ut hos mig i går. Det var såå kallt. Det kändes ända in i benmärgen.
Vet inte om ni känner likadant.
Men om man har någon form av muskelskada eller lever med ständig verk.
Som jag. Så är dessa väderomslag jättejobbiga för kroppen.
Det  värker från tårna ända ut i hårtopparna.
Vad jag förstått efter femton år av verk, så är kroppen som en termostat.
Är det kallt så jobbar kroppen på för att hålla värmen.
Är det varm är det tvärt om.
Bara det att människokroppens termostat är lite trög...;)
Så när det slår om från varmt till kallt varje dag, hinner inte kroppen med att ställa om sig.
Detta gör att det blir jobbigt när vi byter årstider.
Speciellt, upplever jag, mellan vinter och vår.
Och sommar och höst.
Det blir liksom så att man varje gång undrar vad som är fel.
Håller jag på att bli sjuk?
Men så kommer man på att det är som det "ska" vara.
Bara att härda ut!!
Kanske är därför jag haft så svårt att tackla den senaste veckans bråk mellan vuxna och ungdom.
Mitt tålamod är så lågt.
Har inte skrivit om det tidigere. Man vill inte upplevas som gnällig. Och normalt sett pratar jag aldrig om min verk. Men jag lever på 5-6 värk / sov-tabletter om dygnet.
Kändes jobbigt i början men nu vet jag hur viktiga de är.
framför allt för min omgivning ;)

Fortsätt ta hand om varandra och ha en skön eftermiddag.
Nu ska jag äta lunch, sen är det dags att jobba ett par timmar till :):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad