om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 26 februari 2012

tidig vårsol


God morgon raringar !

Å vilken härlig dag vi hade i går.
Började dagen med att ta tjejerna med mig till Grand hotell klockan tio.
Vi var bjudna till en sminkning för märket 
Mary Key
Riktigt kul faktiskt.
Det togs före och efter bilder...hmmm
Nu kommer jag aldrig gå utanför dörren utan make up, hihi.


Sedan for Michis och hennes övernattande kompis till Södertälje.
Herrarna spelade en basketmatch där och det gick ett
busslass supportrar dit som stöd.
( De/vi  vann )

ljuslyktor från Ullared

Jag och Becca for hem.
Hon drog igång med skolarbete och jag började städa huset.
Till slut kunde jag inte låta bli att ta mig ut i uterummet.
Solen sken in och det var så härligt ljummet.
Så jag fick det städat även där.

"vaser" från Ullared

Nu är det vårstädat på verandan och i uterummet, härligt härligt.
Jag tog mig även en liten stund sittandes och njutandes av solen och värmen
i uterummet.
Tror nästan det är rekordtidigt !!
Tror faktiskt vi brukar vara en bit in i Mars innan vi öppnar upp det 
rummet.


Jag var bara tvungen att gå in och hämta kameran och fota
solens strålar.


Men en sak är inte så kul...
Alla förskräckligt smutsiga fönster!!!
Hjälp så de ser ut.
Han inte tvätta av dem i höstas efter det att vi
tvättat husfasaden...
Ni kan tänka er hur de ser ut!!!!

Nu ska jag njuta av en ledig dag till !!!:)
Ha det så gott och var rädda om varandra
<3<3<3

8 kommentarer:

  1. Solen är otroligt efterlängtad med sitt ljus och varma sken...=)

    Hoppas att solen lyser på dig även idag !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Såå himla härligt att vi äntligen börjar känna av våren. Önskar jag hade ett uterum att fixa till, ditt ser riktigt mysigt ut.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Om det är nån nackdel med soligt väder så är det väl att man ser dammtussar och smutsiga fönster mycket tydligare. Men det är enkelt avhjälpt. Man går ut så man slipper se eländet, hihi
    Kram och skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Sååååå härligt det låter att sitta i uterummet , men solen värmer faktiskt SNART är våren här.
    Ha det fint idag.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  5. Låter så himla mysigt att sitt i uterummet.Snart är våren här.Ha en härlig söndag söta du .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Åh va härligt!!
    Ser såå skönt ut o sån lyx med ett uterum nu när det börjar bli vår!
    Vilka fina fynd du gjort på Gekås, MÅSTE dit snart känner jag!! ;)

    Ha en skön söndag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  7. Uuunderbart med vårsolen!
    Visst känns det lite tidigt med våren iår, är lite rädd för att det kommer ett rejält bakslag - men jag hoppas att jag har fel!

    Fönstren är inte så skojjiga här heller, så du är inte ensam..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Nog tar livet lite oväntade svängar ibland, men man får vara glad att man klarat sig som man har eller vad säger du?
    Härligt att kunna sitta ute på altanen så tidigt och kunna njuta av sol och värme. Man känner ju hur gott det gör.
    Njut av att vara ledig, själv börjar skolveckan på nytt i morgon.
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad