om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

tisdag 28 februari 2012

Hej raringar <3
Det hemska guldet i vitt är tillbaka,,,,
Det ända jag gillar just nu med det är att det är vitt, hihi.
Jaja, man får väl räkna med några bakslag.
Det är ju fortfarande Februari.
Men efter en sådan underbar helg med sol,
ja, då luras man att tro det är vår, hihi.


I fredags köpte jag en lykta jag länge velat ha.
Egentligen tycker jag den är i dyraste laget.
Men ibland får man faktiskt "offra" några kronor på något
man verkligen vill ha!
Och den blev så fin där den står :)
( Den kommer från Blomsterlandet )


För övrigt rullar vardagen på.
Små bekymmer som dyker upp med tonåringar som tar 
livet lite för allvarligt.
Stöter på konstiga vuxna som ska förställa
förebilder och så vidare.
Ja, ni som har barn vet nog...


Fast de där "små" problemen tär på en som förälder.
Man mår lika dåligt som barnen, eller värre.
Tänk att det är så svårt för vissa vuxna att vara förebilder.
Tänka först på konsekvenser innan man pratar.
Eller tänka på hur saker och ting ser ut från andras perspektiv.


Man kan inte slänga ur sig vad som helst och sedan tro att
ungdomar och barn bara ska skaka av sig det.
Som vuxen i skolan och som fritidsledare/tränare  har men ett extremt stort ansvar för vad
man förmedlar utåt.

Jaja, nu ska jag inte gnälla för mycket.
Det finns ju underbara människor också :)

Ha en skön dag alla raringar!!!
kramkram
<3

5 kommentarer:

  1. Morrn vännen!
    Den lyktan var skitsnygg och säkert värd varge krona :). En annan sak som verkligen är SKITSNYGG och som jag beundrar varge gång jag är in hos dig är klockan i i fönstret. Har försökt hitta om du skrivit var den är köpt men inte riktigt lyckats så nu ställer jag frågan till dig istället, skulle så gärna ha en sån här hemma.
    Tråkigt när vuxna inte riktigt tänker sig för innan de handlar/pratar. Barn och ungdomar framförallt är ju väldigt lättpåverkade.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Hej på dej, vännen!
    Här är snön oxå tillbaka... ;(
    Men även jag är tillbaka ;)
    Lyktan är verkligen supersnygg!!!! En sån vill jag oxå ha! Jag brukar inte heller köpa så mycket dyra saker, men ibland så kostar jag på mig något som egentligen är i dyraste laget, om jag verkligen vill ha det... och då brukar jag heller inte tröttna på den saken, så fort ;)
    Visst är det tufft/svårt att vara tonårsförälder emellanåt, även om man egentligen inte har "problembarn", så är det ju ett å annat som de "små liven" går igenom, när de närmar sig vuxenvärlden. Vi vuxna har ett stort ansvar länge...
    Ha en fin dag!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Så kloka ord, Nettan!
    Helt sant att man måste vara en förebild och föregå med gott exempel om man jobbar med ungdomar i olika forum!

    Ha en fin kväll!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Jaa du det finns allt för många som talar först och tänker sedan. Vi har det problemet här just nu med en som ska vara vuxen, runt 45 men ljuger och hittar på för egen vinning. Suck! Man får lyssna och stötta sina barn så gott det går bara.
    Nu något roligare. Jätte fin lykta. Håller med om att man ibland måste få unna sig något man vill ha riktigt mycket.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen !!!

    Vad mycket bra, vist ocj klokt du skriver !
    Hoppas allt ä bra !!!!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad