om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 11 september 2011

Målning på schemat


Ja, äntligen ska framsidan på huset bli helt klar !!
I dag ska jag kasta mig över målarpenseln, hihi
Försöka hinna klart innan det blir mer övningskörning.


Michis har redan farit iväg på mer basket...
De är ett helt nytt lag för i år.
En blandning av tjejer från fem olika lag, så de behöver många matcher
för att bli samspelta.
Sedan tror jag de kan bli ett riktigt bra lag :)
Nya tränaren ställer höga krav men det gillar Michi,
 så det passar henne.


Trots att hon redan gjort 8 basketträningar i veckan och spelat två matcher i går
hoppar hon upp klockan sex , packar och åker till E-tuna för ännu en match.
Måste säga att det är riktigt srongt av tjejerna ;)
Jag är i alla fall mäkta imponerad att de orkar.
Men på Michis märks det tydligt att hon gillar det.
När hon tränar mycket är hon på gott humör, sjunger och visslar glatt, hihi
När hon tränar mindre då är hon inte alls lika glad, tro mig...


Jag fortsätter på tema vardagsrum i dag.
En ny kudde blev det i veckan.
Fick en liten check på återbäring från H&M
Och kunde kvittera ut denna snygging, hihi

Nej nu ska jag dricka lite kaffe, hänga lite tvätt och sedan 
ut och måla, :)
Ha nu en riktigt skön dag alla rara.
kramkram
<3

14 kommentarer:

  1. God morgon,
    så duktig din tjej är! Riktigt bra att hon engagerar sig åt basket :)
    Så fint du gjorde vardagsrummet med lampan och nu med fina kuddar!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Skönt när man börjat inse att målning ät färdig!! Vi blev färdiga förra söndagen, men målningen iallafall...ett steg närmare och ge sig på ny projekt, ingen ro och vila!;)

    Ha en fin söndag! Här väntas lååångfrukost!!

    SvaraRadera
  3. Halloj gummegumman!

    Jättesnygg kudde, måste härma dig och spana in denna snygging på HM... ;)
    Nääärå, tröskan förstörde inte gardinerna... helt... Värdelös j-vla symaskin som på första gardinen jag sydde missfärgade den vita tråden med svart symaskinsolja! =( Lite småtrassel med tråden men som tur var är tyget i glesvävd bomull, ser nästan ut som linne, så det syns inte så mycket. *suck* Första "oljegardinen" får hänga i tvättstugan/groventrén där den inte syns så mycket, hihi! =) Måste köpa upphängningsanorndning till gardinerna innan de kommer upp.
    Vi var på husbilsmässan i går - jissses vilka bilar! Till slut blev man påverkad - "Hmmm... 590 000, vad billigt!" ;) I dag ska vi kika på en husbil här i Vimmerby, får se vad vi tycker... Det enda vi hittills har bestämt oss för är att det INTE blir en ny husbil, vill ju inte leva på gröt resten av livet, hihi!
    Ha det bäst, vännen!

    Kramkramkramkramkram <3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. Lycka till med målandet idag:)

    Ha en fin söndag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej du goa. Ja hon är duktig dottern. Önskar man kunde komma in i det flytet igen att träna, hmm. Just nu har jag ett ryggskott som ligger och lurar, vi får se vem som vinner. Ha de gott nu hjärtat och måla lugnt, akta burkarna,hahaa.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hejsan goa du.Vilken duktig tjej du har.Har ryggskott nu och det är inget vidare.Fin kudde och lampan i förra inlägget.Ha en skön söndag måla och njut.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Ja vad vore livet utan dessa vackra kuddar :)
    ÄLSKAR verkligen den du fyndat på HM, så fin!

    Ha en skön söndag!
    /Sofia

    SvaraRadera
  8. Jag har ju "bara" målat min lillstuga, så jag tycker du gör ett himla bra jobb med huset!!
    Men att måla är som meditation, man tänker så bra och man får så fina idéer;)
    Ha en fin söndagkväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. HejHej!

    Tittat in här några gånger och nu blir det en liten hälsning oxå :)
    Vad fint du har!!!

    Å Härliga kudden har du fyndat på HM!

    Ser att du oxå är en sitta
    "passagerar-säte-mamma". Här körs det för fulla muggar med största av 4. Puh...
    När halkan kommer, då kommer jag lämna över..lätt!

    Ha en fortsatt trevlig söndag med målarpenseln..hihi!
    Tjing Hilla

    SvaraRadera
  10. Vad du är flitig. Men jag vet ju själv hur roligt det är när det blir fint så jag förstår dig helt och fullt. Vilken fin lampa du köpt och kudden med... Blir kanske en tur i butikerna i veckan:). Njut av söndagskvällen söta söta du!
    Kram<3<3

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vad duktig du är som tar tag i målandet.. skulle jag också behöva göra. Har lite kvar innan det är klart. Alla väggar är dock klara, men det är det där tråkiga fönstren och dörrfodren kvar.. Hoppas på finväder nästa helg...

    Vilken lycka det är när man får återbäring och kan byta till sig nåt så fint!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  12. Hoppas du blir färdig med målningen, är så skönt när det är klart:)

    Super fin kudde!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Härlig kudde, hoppas målningen är avklarad och att det flöt på bra så du fått kväller nu.
    KRAMAR
    Eva

    SvaraRadera
  14. Vilka fina kuddar!
    Hoppas målningen gick bra idag.
    Vilken duktig dotter du har. Jag känner igen det där med humöret när det gäller träning. Sonen han "kvittrar" när han kommer från träningen. Det märks att det frigörs en massa må-bra endorfiner :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad