om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 11 september 2011

gäsp host host

Ja, gäsp, host, host, krax, hihi
Så låter det hemma hos oss i dag.
Nu har hostan kommit som ett brev på posten...
Kraxet finns där men är bättre, nu hör folk vad jag säger.
Och gäspar gör jag så stort så jag skulle unna svälja vad som helst, hihi



Här har målats mellan skurarna, klippts häckar.
Rensats bland blommor och klippts gräs.
Inte konstigt man gäspar :)
Och så avslutades dagen med lite övningskörning!!
Jag ska villigt erkänna att jag i dag lärt mig 
fickparkera,,,igen, hihi
Tänk att det ska var så svårt att underhålla fickparkeringen.
Tillslut väljer jag parkeringar där jag
slipper fickparkera.
Och det kommer jag nog göra fortsättningsvis, hihi


I kväll får ni bilder jag tog i går då jag plockade runt på blommorna i trädgården.
Denna pellis är så vacker tycker jag.
Lite gles och spretig.
Ljusgrönt är så fint mot den babyrosa blomman.

Nu har jag dissat er alla i dag så nu har jag verkligen massor att ta ikapp.
Och så några nya vänner som tittat in.
Er ska jag kika in hos <3

Sov gott och dröm sött
<3


10 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit idag vännen.jag har ont så här har det inte blivit mycket gjort.Inte alls kul.Fina bilder visar du.Ha en skön kväll hoppas att hostan ger sej.Ha en skön kväll och en go start på nya veckan.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Go kväll lilla gummegumman!
    Nu får du allt ta och krypa ner under täcket och dricka en kopp varmt te (UNDER TÄCKET????), du får inte bli sjuk igen! =(
    Jag var stolta mamman på simskolan i dag, W tog inte mindre än 4 märken och simmade hela 25 meter, dök från kanten och flöt på det djupa. Jag är nog två meter längre nu, så stolt är jag, hihi! =)
    I morgon ska jag jobba hemifrån igen (varannan måndag) och får lite välbehövlig sovmorgon, så skönt!
    Sov nu så gott, vännen och glöm inte ta med dig den där koppen te när du kryper ner under täcket, hihi! =)
    Kramkramkramkram <3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder. Jag är så stolt för häromdagen lyckades jag fickparkera alldeles själv! Jag har provat några gånger förut men det har inte gått så bra... Så jag har precis som du valt att parkera på ställen där jag slipper fickparkera. Men häromdagen skulle jag på föräldramöte och jag var sen och hittade bara en plats där jag var tvungen att fickparkera. Ja ja, nöden har ingen lag tänkte jag. Och tänk att det gick ju riktigt bra. Så nu kanske jag vågar prova igen. Det blev mycket om min fickparkering det... Ha en bra start på den nya veckan. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  4. Ja du... husbilar... Vi tittade på en 08 i går som jag föll pladask för, tyvärr hade ägaren råkat backa mot en stolpe när han körde ut den samma dag och spräckt ena baklyktan och lite av plasten... Inuti tyckte jag den var fräsch och ljus och fin... det tyckte inte Nicke! =O
    Den vi tittade på i dag var från 03 och redan på bilderna såg jag att det inte var samma standard som 08:an, men N tyckte den såg bättre ut (vad är det med karlarna egentligen???). När vi träffade ägaren i dag sa jag direkt till N att den mannen ska vi inte göra affärer med... Magkänslan helt enkelt. Vi tittade ju naturligtvis på bilen ändå och den var INTE fräsch, fuktfläckar på nackstöden, missfärgad diskho etc och allmänt ofräsch, detta verkade N inte se alls... =O Jag antar att denna husbilsföljetong fortsätter ett tag till... om vi nu inte kan få ett kanopris på 08:an och pruta ordentligt - hade redan köpt på sig en ny! =)
    Ojoj, det blev en lång sammanfattning!
    Var nu rädd om dig men överdosera inte medicinen.
    Kramkramkramkramkram <3<3<3<3<3<3<

    SvaraRadera
  5. Stackare, inte bli sjuk nu. Låter inte kul alls.
    Tack snälla för awarden vi fått av dig. Vi blev så glada men har inte alls hunnit med att svara på frågorna eller bloggat om det. Jag har haft aldeles för mycket runt mig och orken tryter.

    Men nog med det. Vilka fina bilder du hade idag, vad jag gillar dina lyktor på pallen :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Halloj vännen
    Men blir de inte bättre ???skönt att du kan kraxa iallafall hi hi och att de hörs vad du säger hi hi nu måste du krya på dej :)
    Usch fickparkera är inte kul ....alldeles för trångt hi hi
    Ha en skön myskväll under täcket:)
    Kryapådej kramar Anette

    SvaraRadera
  7. detvitapepparkakshuset11 september 2011 kl. 22:20

    hej du

    det låter som en ganska bra dag tycker jag...skönt att få lite gjort;)))

    jag önskar dig en god natt

    Ellinor

    SvaraRadera
  8. Hoppas att ni blir bättre snart med kraxet.
    Jo, jag kan ju ta och skicka henne i en stor kartong. Hon ska ändå ha APU nu. hehe...
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Oj så fint du har de. Joo då skulle du se mina pelargonpersienner då de kan man kalla långa och spretrangliga. Fickparkera var jag fena på när jag bodde i STHLM men nu har jag legat av mig helt. Passa på och svälj lite hostmedicin när du ändå gapar hjärtat. Suss gott och go inledning på veckan...

    Kram LIsa

    SvaraRadera
  10. Go morron gummegumman!
    Jag har en liten sak åt dig, kika in... Det kanske kan få dig att må lite bättre... =)

    Kramkramkramkramkram ♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad