om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

onsdag 28 september 2011

loppislycka

Ja så blev det lite loppisfynd idag, yippii!!
Eller inte så lite, ganska många...hihi
Jag är riktigt nöjd.
Men lämnade ett fint toalettbord bakom mig ;( på Erikshjälpen.
Får fundera och sedan se om det finns kvar på lördag, om jag fortfarande tänker på det ;)



Vinglasen är jag riktigt nöjd med. Syn lite dåligt på bilden.
Jag gav hela 13 riksdaler för fyra stycken, hihi
Då blir man glad!!!
Bilder när alla saker hittat sin plats kommer ju förstås också.
Men nu får ni hålla tillgodo med min köksbänk.


Fixade om där lite i måndags som terapi ;)
Mina silverfat fick flytta dit.
Så nu är det tomt där de stod...hmmm
Måste fixa den platsen klar, hihi


Jag plockade även in mina silverfat jag har när jag gjuter.
De fick en annan plats...visar så klart det också vid tillfälle, hihi


Min älskade kanna som vi använder flera gånger per dag.
Här dricks det massor av vatten till alla måltider.


Silverfat kan jag inte få för mycket av,,, eller, hihi
Jo jag lämnade faktiskt två jättefina på Erikshjälpen.
Jag har ju så många, så någon annan kan ju få dem, hihi

Nej, detta skulle bara bli ett snabbt inlägg. Är bara hemma och vänder.
Hämtat Michis och Beccis på skolan, ätit och nu blir det tillbaka till
Träningen för Michis.
Becca övningskör.
Nu går det så bra så.
Nästan så jag sitter och somnar.
Inte långt kvar till uppkörning,,,,hihi

Kramkram 
<3

7 kommentarer:

  1. Låter härligt vännen!
    Du är stark!!
    Oj så mycket fint du hittat!
    Kanske skulle ta en sväng uppåt o gå på loppisrunda med dig, då kunde jag putsat några fönster åt dig oxå! ♥

    Trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Halloj gumman
    Fina loppis saker du hittat :) va kul.
    Silverfat är hur fint som helst hi hi många kan man ha .
    Läste ditt förra inlägg som jag tydligen missat.
    Men va då fläck?? Du ska se att de inte är nått och att du kan vara lugn.
    Måste säga att du har underbar natur runt dej ,vilket härligt ställe .
    Ha en skön mys kväll.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ja, att gå på loppis är ju rena julafton för oss som gillar att pyssla...länkar din blogg till mig (vitavidder.blogspot.com) ..kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hittade så många fina saker på loppis! Det är inte en Rörstrandstallrik (522/52) du loppade? Jag ser inte så mycket av den men den är väldigt lik de djuptallrikar jag har med rosa/röda rosor. Fast mina har jag tyvärr diskat sönder i maskinen :/ Så de är inte lika fina längre! Trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. Gokväll oj såå mycket fint du hittat... härligt ja länkar dig kram sussie

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också silverfat! Har faktiskt inte hittat några när jag varit och tittat nu. Vill gäärna ha fler:

    Kan du inte berätta mer om hur du gör när du gjuter med faten till hjälp!!

    Jag önskar att det vore så att jag unnade mig lite extra endast när det var helg men så är det tyvärr inte!! Det har blivit en hel del choklad den sista tiden faktiskt - jag tröstäter - gaah! Måste få lite självdisciplin.

    Ha det riktigt gott
    Stoor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  7. Vilka fina saker du har hittat! Så vackert du gjort på köksbänken med dina läckra silverfat.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad