om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

fredag 3 juni 2011

vilken härlig morgon

ljusen i fönstret har fått gammalt  psalmblad runt sig

Inspiretat av era fina bloggar

Är det inte fantastiskt när man vaknar upp, fåglarna kvittrar,
Solens strålar tränger genom sovrumsfönstret.

Det är varm i rummet, 
man känner redan att det kommer bli en fantastisk dag.

Tänk om man kunde stanna tiden precis nu, 
när allt blommar som vackrast.

Man har hela långa sommaren framför sig,
med bad, semester och gemenskap.

Jag skulle i alla fall kunna pausa här och nu,
allt känns sprudlande i kroppen,

Alla är så glada, vänliga och förväntansfulla,
till och med barnen lever upp.

Önskar er all kära och vänliga bloggare och vänner 
en fantastisk dag.
Njut av den och ta hand om era nära och kära.
<3

3 kommentarer:

  1. Hej på sig, tant! så fint du gjort i fönstret. Tänk att så enkla knep kan bli så fint! Jag har också en gammal bok som jag river blad ur och använder till ditten och datten...den börjar bli tunn nu! ;)
    Nej, du är inte gaggig - jag har ändrat min header på bloggen, annars är allt sig likt. Tycker att det är roligt att byta bild efter årstid och humör. =)
    Ha nu en riktigt härlig dag, vännen!

    Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl en härlig dag :) Riktig sommar!
    Själv ska jag iväg och jobba men som tur är bara 4 timmar så jag får njuta av en eftermiddag/kväll ute på landet.
    Ha en bra dag, Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det en underbar tid nu så här i början av sommaren. Kram Sonja.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad