om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

måndag 23 maj 2011

usch, måndag

God morgon. Som vanligt är jag ledig på måndagarna fram till fyra.
Då jag börjar jobba.
Men jag gillar inte måndagar. Vet inte varför ?
Kanske för att det blir så tyst och tomt hemma efter helgen.
Jag tycker egentligen att det är skönt att få vara själv och pyssla med det jag vill :)
Men inte på måndagar ;)
Men i dag ska jag rycka upp mig.


nytt på bordet, ljusstakar från Himmel på jord


Ska först åka till jobbet där jag tror och hoppas, jag glömt min nyckelknippa...
Hittar den inte!!
Sedan ska jag göra lite bokföring och fortsätta med lite inne-jobb.
Damsuga mm ;(

Det ska ju bli strålande sol här så jag får se om jag hinner ut lite också.
Vad tycker ni om måndagar ?

Önskar er en härlig dag !
Var rädd om er i solen .
<3

8 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!

    Måndagar är inte veckans bästa dag, det håller jag med om..

    Men just idag ska jag göra ngt riktigt kul - nämligen åka till Berlin med 14 elever! Vi ger oss av med tåg härifrån vid 11.30 - ner mot första anhalten Malmö. Därifrån blir det nattåg till Berlin! Två härliga dagar på plats - och så återvänder vi mot Sverige med nattåget på onsdag kväll!

    Hoppas att du hittar dina nycklar. Aldrig kul att tappa bort saker...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Tjohoo, ett paket ska postas till dig idag :)
    Fina ljusstakar du har där.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo måndagar är lite sega...
    Vilket fint fat, är det betong?

    Ha en bra dag o hoppas du hittar knippan!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Underbara ljusstakar. Så fin färg. Ja, det är nog många med dig som känner lika när det gäller måndagar. Jag är ju arbetslös just nu så för mig är det ju ingen större skillnad på dagarna så att säga. Men jag kan nog ändå känna lite likadant. Man kopplar ju av på ett annat sätt på helgerna. Och på måndagen är det ju som längst kvar till helgen... Hoppas du får en bra dag iallafall.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  5. Gumman, det är snart helg igen! ;)
    Måndagar är inte så värst kul men allra värst är tisdagar, tycker jag...fråga inte varför.
    Ha en fin dag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Åh, söta du! Du låter nästan som en liten pensionärstant när du pratar så där. =) Du får se till att barnen hälsar på dig mycket när de väl flyttar...men den yngsta får du väl ändå ha hemma ett tag till? Men jag vet hur det känns...Min äldsta (snart 18) längtar efter barn! GULP!!! =S Ska försöka få henne så långt bort från pojkar som möjligt... *suck*

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag gillar i och för sig måndagar men kan förstå vad du menar. Hoppas ändå att din dag blivit bra och att den fortsätter så.

    Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Hoppas du inte tog illa vid dig av min lilla pensionärs-kommentar, skojar bara...men det tror jag nog att du förstod. ;) Om inte annat så är du en väldigt ung och fräsch pensionär, i så fall! =)
    Jobbigt för dig förstås men ett så stort steg för Michis!

    Kram kram

    Pssst...nu lovar jag, inga fler kommentarer från mig i dag... tror jag... ;)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad