om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 10 april 2011

sol och basket



Då är man uppe med tuppen som vanligt. Jag är som pensionärerna...
Vaknar tidigt, väldigt tidigt ;)

Idag blir det färd mot stora huvudstaden. Det ska spelas finl !!
Norrköping Dolphins mot Täby.
De har inte slagt våra tjejer på läänge, så då får vi hoppas det fortsätter vara så efter idag:)
Becca stannar hemma och pluggar. De har ett stort nationellt prov i morgon.
Det är så extremt mycket skolarbete hemma för dagens elever.
Ibland undrar man vad de gör på skolan. Om de gör något alls.
Becca är visserligen väldigt duktig i skolan, men alla får nog plugga flera timmar varje dag hemma.
Det är lite för mycket tycker jag.
Jag får dåligt sammvete ibland när de plugger kväll efter kväll i fyra timmar,och jag sitter i soffan.
Men det kommer ju andra tider för dem med :)

Här är solen på väg upp. Så för de som ska vara hemma idag, blir det nog en fantastisk dag i trädgårdarna.
Ha nu en riktigt skön söndag ( Vilodag igentligen ) :)
Ta hand om dina nära och kära !


5 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en mysig dag och att era tjejer vinner!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det mycket för barnen, de som vill jobba på i skolan, de har sååå mycket, speciellt när de kommer uppåt i åren. Jag ger mina elever läxor, men ser till att de har fritid oxå, de är ju bara barn! Vad fint du har det!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Hej Nettan ! Så vackert du har det i fönstret ! Jag har alltid beundrat svenska fönster.... När jag var ung jobbade jag en sommar i St:holm och jag och min man ( pojkvän på den tiden ) gick ofta och vandrade i något villakvarter
    för jag ville beundra fönstren...
    Du talar om skolarbete... Jag tror att du skall vara nöjd att dina flickor har skolarbeten . Det fostrar dem att sedan i studier ha studieteknik..
    Men kan berätta att vår son 4 år äldre än dottern.. Han hade aldrig skolarbeten , medan dottern hade massor och de gick i samma skola...
    Så man undrar...
    Var nöjd att dina flickor är flitiga ! Och dessutom sportiga..
    Ha en bra söndag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Hoppas finalen gick bra! Jag håller med att det är mycket skolarbete. Min Rebecka sitter också jätte mycket med läxor på fritiden. Som tur är har hon lätt för sig. Men precis som du får jag ibland dåligt samvete om jag sitter och slappar och hon sliter med läxor. Men det är klart man försöker ju hjälpa till om man kan. Ha en skön Söndag. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  5. Hoppas din dag varit bra!

    Önskar dig en skön kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad