om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

fredag 29 april 2011

en liten tår

min brudbukett

Så var det fredag igen. Som ni vet är det min favoritdag.
Arbetsveckan bakom sig och hela helgen framför sig.
Kan det bli bättre ?
Och så snart maj-månad.

Ser inte precis ut som den gjorde levande, men ett minne :)

Lagom varmt och allt är ljusgrönt och blommar :)


När jag åt min havregrynsgröt i morse tittade jag på ett program som heter.
Say yes to the dress.
Det handlar om brudar som letar efter sin brudklänning.
Och ofta slutar det med att både bruden och hennes följe börjar gråta.
Vet inte vad som hände, men jag fick en klump i halsen och en tår i ögonvrån...
Kan det vara att jag ser att mina små pluttar börjar bli stora.
Snart  (eller inte så snart ) är det deras tur.
Lika mycket som jag älskar tiden nu när de är stora. Så saknar man de små följsamma pluttar de var nyss.
Nu är de självständiga och man ser hur den vuxna människan tar plats i deras personlighet.
De har så mycket fantastiskt framför sig, men också många tuffa saker att möta i vuxenvärlden.

Man får verkligen vara där och stötta så gott man kan.
De gillar inte alltid det man säger men de kommer snart att förstå vad man menar, när de själva blivit vuxna på riktigt.

Önskar er en härlig fredag och ta vara på tiden :)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Hoppas du får en mysig fredag och en riktig skön Valborg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad