om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

fredag 15 april 2011

blommor i massor


Fredagar är " köpa nya blommor " dag :)


Dessa  blommor är nya favoriter.
Tror de heter vaxblomma, men rätta mig om jag har fel ;)




Och så mina pelargoner som växer och frodas.
Jo nu ska jag berätta vad som händer i helgen.
För ca ett år sedan spelade Michis SM-final med sitt lag.
De hade gått genom hela grundspelet ca 11 matcher utan att förlora.
De vann även semifinalen och så var det dags att spel final !!
Alla tjejerna var såå nervösa. Tänk er att vara 14-15 år och ha denna enorma press på sig att vinna.
Och de förlorar ...
Mitt framför näsan på dem tar Södertälje guldet.
Har nog aldrig sett så ledsna tjejer ;(

Men nu är de tillbaka i finalspel.
Och återigen har da tagit sig hit utan förluster.
 ( De har inte förlorat en match på alla tre serier de spelat denna säsongen )
I morgon spelar de semifinal mot Högsbo.
Och vinner de där, spelar de final !!! igen på söndag.
Hela SM-helgen spelas här hemma i Norrköping.
Storpublik, de spelar i ligahallen, med plats för 3000 personer, de är storfavoriter.
Och alla vill slå dem !!
Nu hänger det bara på deras egna inställning och om de kan hålla nerverna i styr.
Till saken hör att de bara är 8 stycken i laget. Varav 5 är på planen.
Så de har inte så många att byta med. Ingen får bli skadad eller sjuk.
Så nu håller hela familjen andan, tummar och tår :)

För nu är det deras tur !!

Vinner de så har de vunnit alla tre serier för i år. De har inte förlorat en ända match.
Till saken hör att de även fått en inbjudan att spela Euoro chalange cup.
Det är en cup där 8 lag i hela europa blir inbjudan.
STORT !!
Nu förstår ni nog hur viktigt basket är u vår tokiga familj...
Sov gott och dröm sött.
Jag hoppas jag kan sova, börjar bli nervös.
Och matchen är inte föräns halv åtta i morgon kväll.
Lång väntan !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad