om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

tisdag 10 januari 2012

ofattbart

god morgon vänner
Ja, nu är jag helt förstummad.
Är det verkligen sant det man hör på tv,n ????
Att man inte hittar pojkens familj.
Han som blev lämnad utanför en idrottshall i Uppsala.
Iförd shorts och matchtröja,
i full vinter med minusgrader.
Säkert svettig, kall och rädd.



Nu har det verkligen gått för långt vad gäller idrott.
Jag har ju själv en dotter som är elitidrottare trots sin unga ålder.
Men inte finns det någon som helst tanke på att hon måste prestera.
INGEN kan prestera bra jämt.
Och ALLA kan inte bli BÄST
En omöjlig ekvation!!!


Låt barnen ha sin fristidsaktivitet i fred!!!
Det är ju just precis vad det är...
fritid !!
Tror vi har tappat det på vägen någon stans.
En aktivitet man har efter skolan som ska vara 
rolig!!!


Jag blir så arg så det gör ont i hjärtat när jag ser denna prestationsångest
hos barnen.
För den ser jag hela tiden.
En blick upp på läktaren till mamma eller pappa då 
barnet känner att den gjort en dålig insatts.
En blick för bekräftelse.
Att det är ingen fara , 
men barnet får bara tillbaka besvikelse.
Usch !!!

Skärpning föräldrar !!!



8 kommentarer:

  1. God morgon vännen
    Ja visst är de fruktansvärt ,vuxna människor fy f.n!!!! Vidrigt..
    Ha en fin dag
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Gomorron tjejen!
    Ja visst är det konstigt att ingen ger sig till känna...Stämmer historien borde det finnas många som vet vilka det handlar om och är säkert inte första ggn pappan visar sin besvikelse.
    För pojkens skull hoppas jag att historien blivit uppblåst och överdriven av media.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ja fy sjutton vad HEMSKT. Vad är det med en del föräldrar? hur ska de nånsin få nåt självförtroende med de där kraven? Vart sjutton är det på väg egentligen???

    stackars dessa barn och ungdomar:-(

    Tur dina har dig <3

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jaa det är riktigt hemskt! Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så? super-duper-dumt.

    Hoppas allt är bra!
    KRAAAM Amanda

    SvaraRadera
  5. Ja det är totalt sinnesjukt.Vuxna människor fy .....Vidrigt.Tur dina har dej vännen.Ha en skön dag Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Bra sagt! jag håller med dig fullt ut.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. För jävligt va- så arg man blir!!! Bra talat!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Visst har det gått för långt det handlar ju om barn och när man är barn ska man få vara det och ha kul och slippa tävlingskrav....
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad