om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

torsdag 5 januari 2012

bekännelse ;)

God härlig morgon raringar  


Ja, visst har vi en härlig morgon ;)
Ännu en kort arbetsvecka och långhelg framför oss.
Me like <3


Jag har en bekännelse att göra !!!
Jag är klädgalen, hihi
Är nog inte ensam, eller ;)?
Fast de senaste 18 åren.
Då barnen växt upp har det liksom legat på is.
De går ju först :)
Om jag handlat till mig själv har det ofta varit på rea.
Rea tittar jag fortfarande på, så klart.
Men jag har en hemlig last, hihi


Hon heter 
ODD MOLLY !!
Någon mer än jag ???
Det är helt i min smak!
Men inte alltid för plånboken,
men jag handlar mina på Tradera.
Kan jag varmt rekommendera.
Denna tunika har dock en vän handlat.
Men den var för stor för henne...
Så , jag övertog den, hihi
Passar mig perfekt.


Den här i silke är en favorit.
Den vann jag på Tredera då ingen annan lagt något bud,
mycket billigt.
Det gillar jag, hihi
Trodde inte jag kulle gilla silket.
Men oj vad fel jag hade, hihi


Jag har en förmåga att frysa ofta, och trodde jag skulle
frysa i denna tunna sak.
Men icke sa nicke ;)
Silke är faktiskt varmt ;)

Ja nu har jag avslöjat en hemlis, hihi

KRAMKRAM
<3<3<3


12 kommentarer:

  1. God morgon vännen!
    Visst är det roligt med kläder och mycke av Odd Mollysarna är riktigt fina men med min plånbok är de inte värda sitt pris. Kanske skulle kolla tradera som du.
    Den vita med blå detaljer föll mig mycke bra i smak ;).
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Nå det med kläder är nog precis som du säger man har sina favoriter, men de är inte alltid så vänliga för plånboken..
    Du undrade över vad jag använder för färger till att trycka.. Nu har jag använt hobbystämpelfärg Distress Ink som inte är en textilfärg utan till skrapbooking... Finns oxå liknande stämpelfärg för textil... Det fina med stämpelfärg är att de inte breder ut sej under schablonen och så är det bara att skölja schablonen med vatten ocg den är lika fin igen..Stämpelsvampen skall jag visa på bloggen...
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Håller med dej! Det är nu, när barnen blivit lite äldre, som jag unnar mig lite dyrare kläder. Tröttnar inte på "dyra" kläder lika fort heller... Just Odd Molly, ÄR ofta inte prisvärda, tycker jag... Det är ändå massproducerade kläder från fabrik i utlandet... Jag, som syr mycket själv tänker ju lite annorlunda ;) Men snygga är dem! Absolut! Själv törs jag inte handla Odd Molly på Tradera, är rädd att det ska vara kopior (Har hört talas om det) och så är jag nog lite feg, med att betala in högre summor pengar till någon, med risk för att inte få varan ;( (Har hört talas om det oxå)
    Jag brukar passa på när det är 30-50% rea. På nätet eller i butik ;)
    Ha en fin dag, vännen!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Hejsan..

    Jo du, du är inte ensam... Gillar också Odd Molly - men är lite för snål för att köpa dem..

    Är också väldigt förtjust i Love Forever (säljs bla hos Nordljus.com) och en nätbutik som heter By Faith.

    Är egentligen en jeanstjej men börjar allt mer dras åt det feminina och romantiska.. Och en fin blus/tunika från ex Odd Molly kan ju lätt kombineras med ett par jeans för att få en fin kontrast...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Jooooo... då kan jag också erkänna är lite svag för Odd Molly... Nya plagg på tradera eller så rea i webbshopp ;) Då kan jag köpa, annars väldigt dyrt tycker jag för ett klädplagg :P

    Så fin silkes tunika det var! :)

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  6. den vita tyckte jag om, den var söt. känns som väldigt du =) mitt klädintresse har svalnat lite de senaste åren faktiskt. jag är nog lite mer en skomänniska ;) försöker låta bli att köpa fler då det redan finns tonvis här hemma, de tar ju lite plats ;)får slita ut några "gamla" par innan det får tillkomma nya ;)

    ha en fin torsdag!
    /kräm

    SvaraRadera
  7. Tradera är ju smart för visst är det dyrt med kläder! Man ska inte vara snål med sig själv utan unna sig fina sake ibland, eller hur??? Ha en fin helg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Åh vilken underbar tröja, de har ju så fantastiskt fina kläder!

    Klart du ska unna dig... det är du värd!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Odd Molly kan man unna sig ibland. Jag brukar köpa på Miss Greta, deras rea är alltid bra;) Där fyndade jag midsommarklänning och en kofta nu i juletid;) Fint som snus!

    SvaraRadera
  10. Den där kreationen i silke är jättefin!
    Förstår att du gillar den:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  11. Odd Molly, underbara kläder !
    MEN tyvärr passar dom ej heller min plånbok , allra helst inte nu med bara en liten sjukpeng som enda inkomst, MEN som sagt det finns ju REOR.
    Ha en mysig TRETTONDAG!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  12. Hejsan!

    Vilka fina tunikor du fyndat! Tradera är ju perfekt, särskilt om man är ute efter dyra Odd Molly. Går ju faktiskt att spara in en slant om man kikar på Tradera som sagt. Man får ju inte va dum ;-)

    Roligt att ha hittat till en för mig ny blogg, nu kikar jag vidare :-)

    Ha en trevlig Trettonhelg!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad