om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

måndag 21 november 2011

En härlig måndag...

Ja, visst är det äntligen en härlig måndag!!
Trodde aldrig jag skulle säga set, hihi 


Gårdagen som spenderades på Gekås blev kanon. 
Hobbysnickaren fick vi med oss också, hihi.
Alla hade vi varsin vagn, och shoppade roliga bytesklappar till lilljulen.
Vi firar alltid lilljul med familjen i


Och vi spelar alltid Norsk julafton.
Och av någon underlig anledning har det blivit en tävling
 mellan gubbarna vem som hittar den roligaste klappen...
Vi tjejer, vi handlar fina , bra att ha, saker, hmm
Det är väl kanske precis som det ska vara...
Fullt normalt, hihi



Det är så passande att vi har tonårs tjejer både jag och pepparkakshuset.
Så det brukar funka ganska bra att handla saker som passar alla.
Utom gubbarna då förstås, hihi.
Ja, de spelar ett eget spel i spelet, hihi.
Och det får de gärna göra.
Det blir lite extra roligt då !!!


Jag handlade inte så mycket då min budget var liten.
Men desto mer fick jag handla det jag verkligen ville ha!!
Och denna gång fanns det helt vita hissgardiner,
och gissa om de var billiga ?
Nästan rena stölden...
Håll i er !!!!
30 .-
Ja det kan man kalla billigt.
De hänger nu fint i vardagsrummet tillsammans med
 adventsljusstakarn!!


JA ! ni hörde rätt...
Jag har så smått börjat plocka fram advent!!
Det är nog det som gör denna måndag så 
HÄRLIG!!!
Kaffe och pepparkaka med!!
Och så är jag ledig HELA dagen, inget kvällsarbete i kväll.
Så jag springer runt i pyjamasen och stökar över allt, hihi.
Är det inte bland det bästa som man kan göra så säg ?

Nu ska jag verkligen kika in hos er alla!!
Kramkram
<3<3<3

9 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg!!!!
    Blir glad av att läsa.....

    Gekås besöket blev jag riktigt avis på.....är där mycket folk nu i December?

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Halloj gummegumman!
    Låter som att du gjort ett och annat fynd, 30 kr för hissgardinerna! De har sänkt priset sedan jag var där och de var ju tokbilliga redan då. =)
    Norsk julafton... undrar om det är detsamma som paketracet jag och mina goa tjejer på jobbet kör inför varje jul. Snacka om att adrenalinet flödar och smockan hänger i luften, haha! =D
    Jag väntar ett tag med adventspyntet, har visserligen fått hem fyra nya ljusstakar som står halvt om halvt uppackade men de hamnar inte i fönstret förrän på fredag kväll - så mysigt! =)
    Jodå, morfar är, helt otroligt, piggare. Bor nu på ett korttidsboende i väntan på att få komma hem till lilla mormor. Är så tacksam över att fortfarande få ha honom hos oss men tyvärr så finns inte min glada, nynnande lilla morfar kvar som ofta utbrast "det är härligt att leva". Sorgligt att se denna livsglada man som tidigare hade plir i sina stora bruna ögon sakta tyna bort, hoppet syns inte längre. Tyvärr har jag insett att, med hans sjukdom och den svacka han nu har hamnat i, vi inte kommer att få ha honom hos oss hur länge som helst. Tack för stödet, du är guld värd! ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt!
    Låter som om ni hade en bra helg!
    Galet billigt med 30:- ju!!

    Du får visa några bilder på myset sen! =)

    Trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Gott med lussekatter, kika mitt sista inlägg på saffransbullarna, supergoa;=)
    Gekås är aldrig fel, jag vill också dit, men får spara lite mer i plånboken först. Har ju 17 mil en väg! Brukar åka efter nyår, då är det lite folk;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som om "resan" var lyckad...=)

    Ha det så bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Men va billiga gardiner,hoppas dom finns kvar när jag ska dit!!!Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. mys det låter =)

    vita gardiner lät sanneligen toppen också, för i nästa vecka bär det av till gekås med syrran och mamma och då ska jag leta gardiner som katten inte når...

    äntligen dags för julmys =) har redan bakat lussekatter, och papparkaksdegen ligger i kylen och bara väntar ;)

    ha den fin måndagkväll!
    /kräm

    SvaraRadera
  8. Hej söta ..Så härligt med lite shopping, vilka fynd. Nä man har ju lite begränsad budget i dessa juletider. Men du sån snygg fåtölj. Har inte hunnit runt så mycket ett tag så du har ju hunnit med en hel del du. Duktig dom e tjejerna förstår att ni är superstolta. Och vilka goa föräldrar ni är sen. Önskar dig allt gott nu och var rädd om dig..

    Kramar Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad