om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

fredag 7 oktober 2011

under trappan

God morgon
Så skönt.
I dag blev det sovmorgon...
Vakande av mig själv kvart i sju.
Det är en lång sovmorgon för mig, hihi.
Jag som annars vaknar innan sex...
Jag och pensionärerna, hihi



I dag bjuder jag på bilder från klädkammaren under trappan.
När vi byggde huset hade vi en vanlig öppen furutrapp.
Sedan valde vi att slipa ner trappan, slå igen den och lasera vit,,,
Kan berätta att jag ALDRIG gör om det, hihi


Men det blev ju fint.
Och så fick vi två "gömmor" under.
En koja till tjejerna när de var små.
( får ni se vid tillfälle )
Och så en klädkammare ál lá liten, hihi.


Trappan fick sig också en liten piffning, 
med ord och blommor.


Bakom den här dörren var det väldigt rörigt fram tills i går.

När färgen i tvättstugan torkade röjde jag loss här, hihi.


Alla kartonger med present-inslagnings-saker fick flytta in.


Saker som stod här på hyllan och drällde rensades.
Lite slängdes och några saker sparades.
Jag har bestämt mig för att denna gången inte slänga allt
jag kommer över, hihi.
Utan samla på mig och stå på loppis.


Jag går ju själv så gärna på loppis, men är så lat så jag inte sålt själv...
Men nu blir det andra bullar, hihi.
Här ska säljas , inte slängas ;)

pedant som jag är,,, vill nog byta alla galgar till samma, hmmm

Ser ni alla små lådor ???
Klart ni gör, hiihi.
Dessa små, små lådor är så praktiska.
Här finns allt!!
Krokar, spik, gardinupphängning. plåster, gasbindor, mediciner, addaprter, 
kritor, pennor, ballonger, solglasögon.
JA, allt !!


Vänster sida har vi alla våra egna små-lådor.
Vantar, scarfer, öronmuffar...
Allt smått man har, och gärna tappar bort.

Såå skönt det var att äntligen få ordning här, hihi.
Vet ni vad. TV-n var inte på en enda gång på hela kvällen.
Det var härligt kan jag lova ;)

Klockan halv tolv stöp jag i säng, hihi.
Men det var ju ingen fara, hade ju sovmorgon...

I dag blir det till att fortsätta dansa på bordet, hihi.

Och ni, det är ju FREDAG igen !!!
Härligt, älskar fredagar.

Ha en riktigt skön dag och 
kramas i trafiken
<3

4 kommentarer:

  1. Skönt med ordning och reda. Ni har det så fint.
    Jag ska ha sovmorgon i helgen efter dessa flyttlass, för nu är men som en överkörd snok.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilken bra skrubb o vilken fin ordning du fick där!
    Har ju oxå en skrubb under trappan men den är sluttande så längs in får man krypa in...

    Ha en fin fredag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Åååå vad snygg trappa.Vad fint du har i din skrubb.Ordning och reda.Ja i dag är det veckan bästa dag fredag.Bara älskar dom.Ha nu en mysig dag goa vännen.Mys och njut och var rädd om dej .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat... Men såå ljuvlig trapp. Får jag nån gång en trapp kommer jag sno ideen om att skriva på den, förlåt. Och jisses sån ordning du gjort på allt. Kan förstå att det känns helt otroligt skönt. Vem hade inte tyckt de. Har också haft sovmorgon idag, helgjobb väntar. Men idag är man ledig. Ska snart väcka Mannen och dra han på nåt shoppincentra,hihi. Önskar dig en underbar helg och hoppas allt är bra med dig annars du goa...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad