om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

onsdag 14 september 2011

tjuvringning


God morgon vänner.
Tackar allra ödmjukast för alla varma kramar jag fick i går.
Nu känns det mycket bättre<3
Barnen är pigga och glada och jag är ledig i dag:)
Härligt!!
Ska träffa en kär vän, och kanske besöka en loppis.


Mina allra sista luktärtor har fått komma in i värmen.
För oj vad det blåser ute.
Vi har saker som blåst omkull i trädgården, men de fixar jag till 
när blåsten lagt sig.
Innan känns det onödigt.
Då ligger de säkert snart ner igen, hihi


Måste berätta vad som hände efter tio i går kväll.
Det ringde på vår dörr.
Lite läskigt är det allt när det ringer så sent på dörren.
Jag öppnar inte, sa jag till min hobbysnickare.
Det får du göra.!!
Snällt va?. hihi
Tänk om det stått någon galning utanför...



Försiktigt öppnar han dörren...
Och där står 
ingen.
Va!!
Vem är det som är ute så sent i blåsten och tjuvringer på dörrar??
Såg att grannen stod innanför deras dörr.
Kanske de hade påhälsning också?
Måste fråga dem vid tillfälle.
Ja, jag säger då det, nedrans ungar, hihi
Hoppas det var ungar !! ;)

Nej ni, nu ska jag köra taxi ett par vändor.
Och sedan träffa min lära vän <3

Kramkram på er
och ha en riktigt kön dag
<3



7 kommentarer:

  1. Tack, du är så snäll :) Just nu känns det lite bättre så jag hoppas det håller i sig.
    Bättre hos er med idag?
    Så söt bukett du har plockat, den livar upp :) Tror jag måste börja plocka in blommorna till helgen. Synd, man skulle ha så man kunde ha dem ute året om :)
    Stora kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. så söt bukett du har plockat in.Ja i natt har det blåst stormvindar vill jag lova.Ha en härlig dag goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du räddar dom sista luktisarna. Inte ska väl dom blåsa bort. Här viner det i husknutarna idag.

    Nej det är inte trevligt alls att tjuvringa så sent. Och tragiskt är det om det skulle vara barn som var ute så sent :-(

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej raring ! Låter som en toppendag med loppis, kul.. hoppas du hittar några roliga fynd. Här i Värmland blåste det oxså så det skallra i rutorna.. väldigt otrevligt =(
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Kul att du tar in de sista luktärtorna, mina har precis börjat blomma... Känns som att jag planterar dem lite för sent varje år;))
    Obehagligt när det ringer på dörren sent på kvällen, tur du inte var helt ensam!
    Här har det blåst som 17 inatt också...
    Ha det gott!
    Kram fia

    SvaraRadera
  6. Heeeeeej gummegumman!
    Sorry över mina uteblivna små hälsningar, det har varit så mycket, både på jobbet och hemma och med det nya bloggprojektet... =( Helst vill jag just nu bara dra ett täcke över huvudet och krypa fram igen till våren.
    Läste att du var lite ledsen i går, hoppas det känns bättre i dag. Barnen har ju en förmåga att "krama" det sista ur oss stackars mammor (och pappor) och man känner sig ibland som en riktigt sur och lortig disktrasa.
    Ha det bäst!

    Kramkramkramkramkram <3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  7. Hej hjärtat...Nä inte ska man jobba i onödan inte eller hur.. Då hoppas jag du haft en underbar dag idag då. Loppat lite och sådär. Hmm jo busringningar känner man igen. Brukar komma i hösttider. Här är det värmebölja idag så sveten rann när jag skulle hem eftersom det var kallgrader på morgonen med vinterjacka. Ja det är ingen ordning på allting. Ha de bäst nu gumman...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad