om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

onsdag 7 september 2011

älskade silverfat


Ja visst är det vackert med silverfat ?
Jag tittar alltid efter gamla fat vart jag än är.
Och här om dagen då jag var på
 Himmel på jord
Hittade jag detta helt underbara fat.

J

Jag har bara ovala och runda fat innan, så det här blev kärlek vid första ögonkastet.
Kan man bli kär i ett fat, hihihi
Jag är det i alla fall.


Nu står det på vårat vardagsrumsbord.
Dekorerat med stenar och ljus.


Och jag kan komma på mig själv med att ligga i soffan och 
stirra på det, hihi
Som jag skrivit innan.
Man är lite konstig i kolan, hihi


Men jag älskar verkligen fatet.
Och kan känna att jag aldrig vill ta det från bordet.
Men, ni vet ju lika väl som jag...
snart har det bytt plats med något annat, hihi
Som man flyttar runt på saker hela tiden ;)
Eller så kanske detta är ett undantag.
Kanske det får stå kvar lite längre, hihi

Ja ni, som vi skrattat på jobbet,,,,
inte lätt att prata. Och så säger man till kunderna att man måste vara tyst....
Ni kan ju bara gissa hur det går.
Jag som pratar hela tiden....
Rösten kommer och går.

Vissa ord bara försvinner helt.
Jag rör på munnen men inget hörs, hihi
Roligt är det i alla fall...
för vissa...
men det bjuder jag på , hihi

I dag blev det ett tidigt kvällsinlägg...
Men jag tittar in hos er alla senare i kväll.
Det kanske kommer ett till från mig ;)
<3

6 kommentarer:

  1. Åh så fint, lite ovanlig modell!
    Hihi precis så tänker jag oxå, ibland har jag det kvar läänge o ibland byts det fort! =)

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Kika in hos mig...så finns där något till dig, om du vill:)
    Kramar ifrån mej

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Jättefint ditt fat va ,så ovanligt med en sån form ;)
    Ja visst blir man lite kocko ibland när de gäller sånt man flyttat runt o fiffat med ,man kan bara sitta o titta på hur fint de blev ;)
    Ha en skön kväll o försök vila rösten lite .
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat..Joooo då man kan bli kär i fat och nästan vad som helst ibland känns det som. Ja vi har nog väldigt konstiga kolor vi som finns här. Förstår att ni har roligt. Själv jobbade jag med en ny arbetskamrat som pratade oavbrutet i sju timmar, de du...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Nja du kan nog vänta någon vecka till, men regnar det mycket är det bättre att ha dem under tak eftersom dem har svårare att torka ur nu när det blir lite kallare. Men jag kommer nog ha mina ute 1-2 veckor till :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hejsan raring!

    Förstår precis vad du menar! Man kan bli helt förälskad i fina saker - och ditt fat är ju verkligen sååå fint!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad