om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 10 juli 2011

En sådan skön dag

I går blev det en hel del gjort i trädgården.
Målat garage, tvättat fasad och planterat en 
doftchersmin.
Härligt när den blommar nästa sommar och doftar gott.



Och så gäster på kvällen med grill och Michis goda kaka :)
Vi utmanade gästfamiljen i cub...
men vi kom aldrig så långt.
Vi hade så mycket att prata om så vi blev kvar i våra stolar hela kvällen ;)


Riktigt mysigt för alla tjejer var med också.
Vi och dom har två tjejer var och i samma åldrar.
Och det är ofta  någon av dem inte är med.
Så då blir det extra kul när nu alla var samlade.


I dag kommer mina rara föräldrar och hjälper till med tvätt och målning.
Så idag kommer det gå undan :)
Man får nämligen passa på då de är hemma.
De är pensionärer och har husbil...
ni förstår att de reser mycket året runt. 
Så vill jag ha det när jag blir " gammal " ;)


I dag får ni se bilder på ett par av mina favorit-ljusstakar.
Skulle kunna ha hur många som helst hängandes över allt :)

Solen skiner och nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan bär det ut 
i trädgården.

Tacka för alla era glada hälsningar på vår bröllopsdag
<3
( kände mig nästan gammal, hihi )
Jag får önska er alla en riktigt härlig söndag
<3

Glöm inte solskydd !! ;)

5 kommentarer:

  1. Oj flitens lampa lyser över er :) Gillar den där hängande ljusstaken, mycket fin.
    Tackar så mycket :) Det bor nog en florist inne i mig som en dag har en egen liten affär :)
    Hoppas ni får en bra söndag, här verkar solen få sin dag igen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hängande ljustakar gillar jag med och de på bliderna är superfina!
    Grattis i efterskott till era 17år!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina ljusstakar! Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej du söta. Tack för varma goa ord, värmde så. Ljusstakarna var superfina, har aldrig sett såna förr. Vilket fint rum dom står i. Älskar spisen, vill ha en. Men ja de kommer väl. Mycket ni fått undan måste kännas skönt. Jag har har stått på laddning några dagar men nu drar jag ur kontakten och startar igen. Ha nu en toppen dag men mamsen och papsen. Ja visst ska vi ha husbil och fräsa runt när vi blir gamla eller hur..

    Kramar så många från Lisa

    SvaraRadera
  5. Halloj gummegumman!
    Visst har tant haft sovmorgon, och en ordentlig en! Du känner mig visst rätt bra... ;)
    Har precis kommit tillbaka från ett smultronställe en bit härifrån, räksmörgås och dopp i sjön (för icke badkrukor...) - härligt! =)
    Så passande med målarhjälp! Skulle också behöva lite avlastning, till skillnad från dig tycker jag INTE att det är så roligt! ;)
    Ha det bäst, vännen!

    kramkramkram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad