om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

onsdag 22 juni 2011

sent igen ...



God kväll kära vänner :)

Tänkte inte kommentera vädret. hihi
Utan passar på att visa mina senaste loppisfynd.
Fina bestick, det gillar jag :)



Resväskan som numera är vit, en gammal bibel från en konfirmation 1908,
och en fin glasburk till sommarens blommor.




Uppläggningsfat, kan man ha många av.
Eller hur ?




Så fina örngott :)


Och en underbart virkad pläd :)
En bra loppisrunda med andra ord.

Nu lämnar vi loppis och undrar hur er dag har varit ?
Min har varit bra.
Men jag hade önskan om att hinna till affären.
Men chi fick jag.
Och rean som började idag ;(
Kanske ska spara presentkorten till höstkläderna ?

Jag kommer inte ihåg om jag berättade vad min kära bror med familj gav mig igår.
Borde ha bild på den, får ta det vid tillfälle :)
Jag fick en STOR palm !!!
Att ha vi poolen.
Ack ack ack, hur ska den överleva vintern?
Någon som vet?

Jaja, hihi, jag ska nog få den att överleva!!!
Gav min bror en blomma på stam i April när han fyllde.
Kanske jag fick tillbaka nu!!!

Nu ska jag kolla runt hos er andra.

Sov gott och dröm sött
kära vänner
<3

6 kommentarer:

  1. Oj så fina fynd, jag skulle kunna tänka mig att äga alltihopa! Det är verkligen lycka att fynda på loppis, eller hur.??? På min blogg visar jag mina senaste fynd.... Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh, synd att du inte hann med kläderna! =O Men loppisfynden är inte fy skam, jättefina. Ääääälskar örngotten, så himla fina! Och väskan, och bibeln och besticken och... ALLT!
    Ja, nu har han kanske satt dig på pottkanten (eller poolkanten... hihi)! Mig ska man inte fråga om råd när det gäller växter men jag håller tummarna! Är själv lite nervös över olivträden, hur jag ska få dem att överleva till nästa år...
    Sov gott, vännen, vi hörs igen i morgon! <3

    kramkramkram

    SvaraRadera
  3. Jo, just det! Jag skulle ju säga att det är fritt fram för tant att härma... fast det har du ju egentligen inte gjort eftersom vi inte vetat om varandras saker... hur som helst - härma på, då behöver inte jag ha dåligt samvete när jag hämar dig! *fniss*

    kramkramkram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilka fantastiska fynd du gjort. Hoppas jag också kan hinna med lite loppisbesök i sommar, blir sååå sugen.
    Nu ska vi packa om för att fira midsommar vid Läckö Slott där mina föräldrar bor.
    Önskar dig en riktigt mysig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. hej, vad kul att du gillade våran blogg med.
    Vilka loppisfynd du gjort. Tänk om vi kunde ha några loppisar här runt åkersberga. Eller så är jag så dålig på att hitta fynd så jag hittar inte änns till loppisställen hahaha

    Men jag får njuta lite av dina istället.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Fina grejer! Resväskan var otroligt fin!!
    Hoppas du får tips på palmöverlevnad, jag har tyvärr inga råd =/
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad