om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

lördag 25 juni 2011

midsommarafton i bilder




God morgon i stugorna :)
Har ni haft en skön midsommarafton ?
Inte allt för mycket regn hoppas jag.
Vi klarade oss!:)
Vi började dagen med en förmiddagsfika med den fantastiska
marängtårtan.



Sedan bar det av till affären, och alla ville med.
Från minsta ettåriga kusinen till gamle  farfar :)



Sedan hem och fixa till sill-lunchen.
Och vi fick faktiskt äta i solsken, är det inte 
fantastiskt ? så säg.

Här har vi minsta kusinen tillsammans med Michis.


 Efter sill-lunch och en tårtbit till, så klart, tog vi oss äntligen ut för att
plocka blommor till kransarna


Här ser man tydligt den skånska slätten.
Platt,platt, platt ;)






Hemma igen, solen skiner fortfarande men det är kallt !!
Nu ska här läras att binda kransar. Mina stora tjejer har inte lärt sig det än, så det var på tiden.
Mamma finns inte alltid med...


Den som blev klar först var Angelinas krans som jag gjorde ;)


Kvar satt tjejerna och traglade, men de gav inte upp.
de blev klara och de blev fina...
precis då la min kamera av ;(


Nu sitter jag i vår lilla stuga, och smyger med datorn. Alla sover fortfarande så nu ska jag 
kolla runt hos er andra:)
Ha en riktigt skön dag alla rara :)



5 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Låter som ni haft en mysig midsommarafton :)
    De har varit lugnt här ,himlans skönt.
    Såå fina bilder du tagit hi hi skånes platta landskap skulle jag vilja se ,här är inte mycke som är platt o bara massa skog i vägen hi hi
    Ha de så underbart bra resten av helgen.
    Kramar Anette (Nettan) ;)

    SvaraRadera
  2. Halloj gummegumman!
    Här är det lite segt i dag... Tårta smaskade vi också i oss men de kalorierna dansade jag lätt bort på natten! Sitter just nu och lyssnar på Hoffmaestro, Highwayman, så himla bra! Om du hört den kan du ju ana hur man dansar till den... ingen slowfox direkt! Haha! ;) Min midsommar översteg mina förväntingar, hade sååå himla kul! Riktit party på kvällen/natten när de minsta lagt sig. Tre av oss tjejer är barndomskompisar så vi shejkade loss till gamla 80-talsklassiker med hög nostalgifaktor... och Hoffmaestro och Movits och allt där emellan! =)
    Ni ser ut att ha haft en supermysig midsommar, härligt att samla hela familjen.
    Ja, jag jobbar på US i Lkpg, resan är ju lång men jag trivs så himla bra med mina jobbarkompisar så det är ändå värt det. =)
    Ja, tänk om man kunde dra ihop en liten bloggträff! =) V-by är nog inte så mycket att ha, visserligen kryllar det av inredningsbutiker här, alla med inriktining på det vita (fattar inte hur de får det att gå ihop, V-by är ju så yttepyttelitet...) men torget har inte längre de där mysiga uteserveringarna, tyvärr, det var väldigt mysigt. Gubbens trädgård vore ju jättemysigt, loppis dessutom! Vad mer kan man önska? G:a Linköping är ju också jättemysigt...
    Ha nu en riktgit fin midsommardag, jag ska ta det cool i dag, jäsa framför datorn och tv:n! =)

    Kramkramkram

    SvaraRadera
  3. Tårtan ser supergod ut och det verkar som ni haft en bra midsommar.
    Ha en fortsatt härlig helg, kramar

    SvaraRadera
  4. Hej igen gummegumman!
    Kika in hos mig, jag har en liten sak till dig! ;)

    Kramkramkram

    SvaraRadera
  5. Hejsan hittade hit av en slump. Här återkommer jag absolut igen.

    Vilken härlig midsommar du har haft då!!! Tårtan såg sååå god ut, mmmm :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad