om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 5 juni 2011

massor att visa massor att ta igen :)

God kväll kääära läsare :)

Nu känner jag att jag försummat er och bloggen länge.
Jag har ju haft gäster i över en vecka så jag har varit upptagen med dem förstås.
Det har varit riktigt trevligt och vi har ätit såå mycket gott.
Så nu blir det vatten för mig...länge ;)
Nu ska ni få ett smakprov på vad vi sysslat med,
framför allt i dag !!




Reglat för veranda,




Hela taket på stugan är klart :)
Ska bara målas.


Verandan är byggd och inredd :)


Psalmbok som köptes i Gubbens Trädgård.


Michis supergoda Masarintårta.


Det är bara hennes bakverk som blivit lyckade...
Svärmors och mina har inte blivit bra...;)


Här har jag i dag gjort en alldeles egen planteringshörna
bredvid stugan.
Dessa två sybord fick jag av riktigt goda vänner.
De stod och skräpade i deras förråd.
Hur kan de ha dem där ;) ???


Jag skruvade på tryckinpregnerat trä som bordsskiva.



Symaskinerna finns kvar under.
Jag snodda bara lådorna till dekoration inne :)


Och så fick jag tomatplantor av en annan härlig vän. :)
Jag har aldrig drivit upp tomater så detta ska bli spännande...

Ja nu har ni fått se vad vi pysslat med här hos oss.
Nu ska jag inte tråka ut er mer :)
Hur har er dag varit ?
Min har som synes varit mer än kanon !!

Sov gott och dröm sött
<3

4 kommentarer:

  1. Ni har inte legat på latsidan precis. Så fint det blev med verandan. Jag vet hur svårt det är att komma igång. Du kommer nog i gång när du är redo. Annars går det inte.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, va härligt ni har haft det! :) Så fint med eran gäststuga och du har gjort så fint med symaskinsborden. Jag har också ett sådant nere i källaren, får se om det kan komma till användning. :) Den kakan/tårtan = smarrigt. :) Ha nu en skön kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad inbjudande gäststugans veranda ser ut..Snabbt har du fixat vackert på den... Trevlig planterings hörna!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Hej lilla gummegumman! Saknade du mig i går? Vad du är gullig! <3
    Så himla fin gäststuga ni har - och planteringshörnan! TVÅ symaskinsbord!!! Avis, avis... Ser så mysigt ut.
    Visst, förstår du, nu står jag här i Sverigedräkten och väntar på att gubben ska få på sig sina knätofsar...för nu väntar hambon! Hihi =) Antar att ni har samma planer hos er? ;)
    Ha en härlig dag, vännen!

    Kramkramkram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad