om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

onsdag 8 juni 2011

Lite regn hade inte skadat ;)

Nu får jag väl alla på mig , men jag vill ha lite eller mycket regn...
Varför då ? undrar ni. hon är ju inte klok...
Men vi har inte fått en droppe på länge och gräsmattan börjar se lite tråkig ut.
Så jag önskar mig regn några nätter i alla fall ;)


I kväll visar jag bilder på vårat altanstaket.
kanske inte vackert just nu,
men det ska bli..




Murgröna ...
... och luktärtor ska pryda staketet i sommar.
I alla fall om det blir som jag tänkt mig ;)

Jag tror att det kan bli riktigt fint och mysigt. Vad tror ni ?
Ett blommande och grönskande staket ;)


Idag har det hänt något läskigt.
Becca ringde mig på jobbet på förmiddagen och berättade att hennes vänster ben svullnat upp och gjorde jätte ont. Hon hade svårt att gå på det.
Hon hade gjort ett nationellt prov och suttit länge. 
Och så small det liksom till i benet och värken och svullnaden kom.
Jag blev lite skraj då hon äter p-piller.
Som tur var, var mina föräldrar i stan. De åkte och hämtade henne och körde henne till
doktorn.
Enligt dem var det inget akut just då. Vi skulle avvakta och se om det la sig.
Det skulle kunna vara en ytlig propp i benet, men de är ofarliga. Små blåmärken tydde på det.
Och nu i kväll är har det lugnat sig och hon mår bättre.
Så skönt, men jag blev lite skraj .

Nu får jag önska er alla rara en 
god natt och sov gott
<3 
det kommer jag garanterat att göra ;) 



2 kommentarer:

  1. Jo men klart vi behöver regn!
    Håller med, kunde regna några nätter o sedan va fint på dagarna! =)

    Usch va läskigt med din dotters ben, hoppas det inte var något farligt o att det går över!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Fy så läskigt med dotterns ben, hoppas att de snabbt går över.
    Ha en fin dag, och hoppas att regnet når upp till er också!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad