om livets glädje, törnar och så inredning i vitt förstås

söndag 22 maj 2011

Goood härlig söndag morgon


Morgonsol är guld värt, eller hur ?
Här är solen på väg upp precis nu. 
Jag kan redan känna att det kommer bli en härlig söndag :)
Vi hade en härlig kväll med våra gäster i går. Och fisken de fångat smakade fantastiskt.
Michis var på bio med kompis och kom hem vid tolv och Becca kom hem vid ett.

Jag hann måla min nya byrå en gång i går, och hoppas på att den blir klar idag:)
Lite skolarbete för tjejerna och trädgårdsarbete för mig :) också.
Ska verkligen passa på att njuta av en dag bara hemma.
Önskar er alla en skön dag.
Njut för i morgon är det måndag !!
Jag ha...ar måndagar ;)
<3



Här är den färdiga ananaskakan.
Mums säger jag bara ;) 
Vi äter den med vaniljglass.

175 g smält smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Blanda allt och tryck ut i en form.

1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Blandas

Blanda sedan ner en liten burk krossad ananas och en burk cremefraiche
200 grader i 30 min.

Måste ni bara prova.


6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Önskar dig en riktigt härlig söndag i trädgården! Här är mulet och regn i luften.
    Nu ska jag fixa frukost till våra övernattande gäster, får se om de vaknar snart, fniss.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh, visst är den god, annanspajen/kakan! Håller med dig, mums! :)) Jag ska snart dra igång på gräsklipparen och fixa lite i trädgården idag. :) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Japp - det är samma recept som jag har! Den är SUUUUPER!!

    Ha en underbar söndag. Även här blir det lite blandad kompott. Lite målningsjobb, lite trädgårdsarbete, en promenad och så ska jag över till grannen som undrade om jag vill ha en gammal kökssoffa (dock utan lock)... Ser fram emot denna härliga söndag!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Åhh..så sugen man blir...får nog prova denna paj i dag...japp så får de bli!!
    Ha en fortsatt skön söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har också underbart väder idag. Ja, man får verkligen passa på att njuta. Ungefär en sådan ananaskaka brukar jag också göra ibland. Den är ljuvligt god!! Ha en bra söndag. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  6. Liten fråga, vilken storlek på creme fraichen? Lät jättegott=) Kram kram Malin Johansson

    SvaraRadera

Tack snälla för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad